Ochii

Se spune că ochii sunt oglinda sufletului nostru. Și pentru că cei mai deștepți sunt americanii sau britanicii nu o să încerc să dau teoriile lor peste cap, ci doar o să spun că el este ceva imperceptibil, cu care putem eventual să simțim. Așa că tot ochii săracii, sunt vinovații principali la ce imagini ne formăm pe retina interioară a sufletului nostru. Și este o vorbă: ochii văd, inima cere, deci ar fi absurd să credem că suntem de piatră și că nu simțim nimic.

Să încercăm să oprim pentru o clipă gândurile, să alegem dintre ele numai ceea ce simțim cu adevărat că ne eliberează. Și dacă o să reușim să facem asta, atunci o să vedem o altă lume, oameni noi pe care, din cauza propriilor noastre gânduri sau a imaginilor furnizate de creier, nu am putut să îi vedem, sau aceiași oameni cu o altă înfățișare, mai bună (sau poate mai rea?). Dar să nu cădem în cealaltă extremă, folosind aceste imagini ca un ”extasy” necesar supraviețuirii, pentru că devine un revers al medaliei pentru noi.

Bine-bine, dar atunci dece fac uneori asemenea imagini ?!. La știrile de la ora 17.00 vedem numai crime, violuri, accidente și tot ce se poate pune pe post, numai să aibă românul ce rumega. Apoi, mai încolo, știrile sunt pline de politică sau vedete, de parcă numai din aceste lucruri poate învăța omul ceva (puterea exemplului?). Rar mai vedem câte un show care ne-ar putea face să fim atenți până la capăt. Ce să mai spunem de publicitatea agresivă?. Pe când e mai fierbinte acțiunea unui film, ups și reclama. Să-mi spună mie cineva că așteaptă răbdător x minute fără să pună mâna pe telecomandă și să răsfoiască posturile televizorului. Și uneori nici nu ai la ce să te uiți, pentru că multe emisiuni/filme/știri sunt în reluare.

Împins de cotidian și de obișnuință, las creierului portița de desfășurare (și sufletului), adică, domnul meu… tu dictezi, eu scriu, căci oricum, cel care spune ultimul cuvânt, sunt tot eu. Nu amestec pe nimeni în imaginar, decât pe mine, Fantastic!. iar Ileana-Cosânzeana e o ființă imaginară, așa că poți fi tu, sau tu, sau tu, întotdeauna altcineva sau chiar nimeni.

Agățându-mă cu neuronii de o imagine dezvoltată de cineva, am dezvoltat o alta, sau o altă părere despre ea. Nu toți simțim la fel, nu toți dorim aceleași lucruri. Trebuie să poți să te scufunzi în ceea ce citești ca să înțelegi mesajul transmis, iar pentru asta, trebuie să ai starea necesară pentru a pătrunde acolo. Știu, uneori acest lucru poate creea o dependență involuntară, o incertitudine a stării de fapt. De pildă, dragostea, nu toată lumea o simte la fel, pentru că și ochii noștri nu văd decât ceea ce li se par lor că ar putea să vadă, iar sufletul bietul, bombardat cu fel și fel de simțiri, triază și el (o să las creierul deoparte) ce poate.

Am văzut un om frumos. Am fost într-un pelerinaj la Muntele Sfintei Treimi, printre o mixtură de oameni cu o singură credință comună, adică cea creștină. A ajuns acolo un om fără identitate, căci am condus, fără să știu, aprox. 200 km fără nici un act la mine. Am privit la acel preot, avea o privire blândă, senină (nu senilă cum ar crede uni poate), împăcat cu el, iar fața îi radia ca o lumină. Iar slujba a fost ieșită din tiparele obișnuinței, toate pildele erau spuse într-un ton glumeț, amestecate cu viața normală. Și mi-am adus aminte de un bătrân care îmi spunea că oamenii cei mai frumoși sunt cei a căror ochi sunt veseli, și cred că are mare dreptate.

Deși nu am terminat, o să mă opresc totuși aici… am scris prea mult.

Un comentariu

  1. „oamenii cei mai frumoși sunt cei a căror ochi sunt veseli” …. pfff! mie mi s-a spus ca am ochi tristi … asadar aplicand o negatie afirmatiei dintre ghilimele, rezulta ca sunt un om urat??? 😛


Lasă un răspuns

