Gingășie


– Nu am crezut că o să mai vină zâna primăvară. O așteptam cu toții să ne ajute să ieșim de sub cupola înghețată.

Priveam la ghiocelul din palmă. Îl luasem de pe jos încurcat, ofilit și drept răsplată el începuse să vorbească cu mine. Și totodată ofilirea dintre noi să dispară.

– Să știi că în fiecare primăvară, cele două zâne se ceartă, căci una vrea să rămână iar cealaltă ne face semn cu mâna să ieșim, să-i spunem să plece. Suntem praf din cer presărați în prima ploaie din iarnă, ne căutăm bulbul vieții pentru a putea la un semn să răsărim. Și pe unde răsărim, bucurăm oamenii și natura, căci cu toții prind viață și bucuria de a trăii.

– Da, ai dreptate, căci și eu de când te-am luat în palmă și am stat de vorbă cu tine, am simțit în sufletul meu primăvară.

– Acum aștept vântul, să mă prefacă în praf, să mă ia cu el. Dar nu fi trist, cumva ne vom mai întâlni.

– Gingașă floare, nu te grăbii aș vrea să stai încă un puțin cu mine, să mai vorbim. Nu aș putea să te transform într-un talisman pe care să îl pot dărui mai departe celui ce are mai mare nevoie de el?

Nici un răspuns… sosise vântul… și l-a luat cu el… i-a scos și ultima boare de viață, l-a transformat în praf, și cu o mână blândă l-a dat lunii să-l presare între stele, de unde, la primăvara viitoare, zâna bună a primăverii o să-l aducă în prima ploaie din iarnă. Rămas bun, până la primăvara viitoare. Rămas bun gingașule ghiocel…”

Sunt oameni care apar, când avem cea mai mare nevoie de ei, să ne ajute să ne ridicăm, sau poate să îi ajutăm noi să se ridice. Tot oamenii sunt îngerii noștri păzitori. Și așa cum au apărut, vor dispărea, fără să spună…

Lasă un răspuns

