Mantia norului

”Am întâlnit doi peștișori. Am fost o lacrimă pusă pe mantia unui nor agățat de fruntea îngândurată al unui cer întunecat. Ședeam cuminte privind la gârla ce cu îndrăzneală, acum, cucerea metru cu metru pământul din jur, până dincolo de asfaltul șoselei, în ogorul cultivat de cu toamnă. Venise momentul norului meu să-și scuture mantia și m-am prăvălit și eu spre acel pământ învăluit și înecat de celelalte lacrimi.

M-am deșteptat din beția zborului între ei, doi peștișori. Am întâlnit doi peștișori argintii. Mi-au dat binețe, și fără să se mire, am început să sporovăim de parcă mă aflam de mai demult cu ei. Mi-au spus că ei locuiau în gârlă, iar acum caută ogorul, să mănânce boabele de grâu ce ies la suprafață. S-au mirat doar când gârla le-a scos în cale o lume necunoscută, și au putut să vadă acel cordon cenușiu ce pare că nu are început dar nici sfârșit.

Ogorul frate?!. Ce îți venii?. Se luaseră după spusa unui fârtat de-al lor ce îl văzuse, și le explicase că trebuie să aibă mult curaj, să înfrunte monstrul care, când trece, face rotocoale de valuri ce-i poate împinge în depărtare. Și mă întrebaseră dacă am văzut de sus cum e dincolo de șosea… Dar cum să fie?… scuzați exprimarea, e tot o baltă… .

Mai apoi, dus de pala unui val, ascultam încă ecoul ultimei întrebări: Ce zici frate… trecem strada?… ”

PS. Asta e aluzie la râurile umflate de atâta ”lăcrimare” a cerului.

  1. Sublim scris..dincolo de fiecare pulsație a textului care m-a mișcat până în temelii, ,,Dar cum să fie?… scuzați exprimarea, e tot o baltă… .”, mi-a adus aminte de Paler și Viața pe un peron. Doar că aici vorbim despre altceva ,, Asta e aluzie la râurile umflate de atâta ”lăcrimare” a cerului.” – trăirea damnată paroxismului, cotelor acerbe. Și nu știu dacă starea mea se face vinovată, dar vreau să plouă și să mă joc într-o baltă. Cine știe, poate mă înghite. Numai bine!

  2. Pingback: Și a fost săptămâna I ! | Graffiti-uri pe pereţii "Gării pentru doi"

  3. Pingback: Scorpio a câștigat! | La Fée Blanche


Lasă un răspuns

