Într-o seară de Crăciun

Sursa: www...

Sursa: www…

”E Seara de Crăciun. După o zi de alergare prin oraș mi-am purtat pașii înspre casă dar mai întâi am admirat bradul din mijlocul orașului, am admirat renii din luminițe, am ascultat liniștea parcului și mi te-am adus în gând pe aripi de colindă. Iar la poartă m-am întâlnit cu un moșneag.

Întotdeauna te-am văzut ca acel moșneag cu privire senină, păr lung alb, barbă albă căzută peste haină ca o cascadă de zăpadă, mereu cu zâmbetul pe buze, mereu cald, blând, căci așa te înfățișezi copiilor, iar pentru cei mari ca mine ești cel care alină dureri, ridică speranțe și ești Cel la care ne închinăm și pe care Îl Prea Mărim… da Doamne-Doamne, dar azi pentru că e sărbătoare îți spun simplu… Moșule.

Ai venit la mine și fără să spui un cuvânt m-ai îmbrățișat și mi-ai lăsat un cadou… Mi-a crescut inima de bucurie apoi m-am dezumflat încetișor văzând al cui era… Nu… nu era pentru mine, căci știai și Tu că nu am fost cuminte, că nu am fost bun și era lesne de înțeles că eram eu cel care trebuia să fac ceva, sau ce să fi însemnat acel zâmbet șiret dinainte de plecare?.

Acum o ceașcă de cafea și un cadou stau inerte în fața mea. Din ceașcă îmi sorb gândurile unul câte unul dar cu cadoul?… ce să fac?… unde să îl duc când nici măcar nu știu pe unde își poartă bradul?… Știi Moșule?! Nu mi-am făcut gânduri prea multe, iar cel mai mare nu avea mai mult de cinci minute. Mai multă era calea, dar mi s-au îmbolnăvit renii de la mașină, iar cei de prin buzunare au tras linie la uiumuri și speze… Fiind Seara de Crăciun, să privesc partea frumoasă a situației: într-un an, o să ajung să pun cadoul sub acel brad? Pe jos mergând!. Așa târziu de unde să fi luat o altă căruță?… că bou care să tragă la ea aș fi găsit fără probleme.

Cred că faci ce faci și apoi îți râzi de mine Moșule… . Măcar că ciocolata am mâncat-o eu.”

(Data: 29.12.2013)

Lasă un răspuns

