Memento

     Te-ai strecurat ca picaturile de ploaie in inima mea, ti-ai facut un iaz in care acum pestisorii de aur danseaza iar pe marginea lui florile canta. Daca le-ai auzii, ai auzii melodia intre suras si viata, la hotarul dintre ratiune si dragoste, pana dincolo de mine sau dincoace de tine… un susur ce nu vrea sa se opreasca…

~~~

„Nu mai stiu… daca toate au un rost in lume, daca e vara sau daca e toamna tarzie, daca soarele straluceste sau se ascunde dupa nori, daca ploua pentru mine, sau pentru tine. Din cate am, nu mai simt nimic al meu. Ma plimb printre oameni detasat de ei, privindu-i, admirandu-i, ascultandu-i, invatand cate ceva, fara a-i asemana, fara a-i compara cu ceva anume.

Pana si ploaia are un rost… de a uda pamantul, de a-l face reavan si plin de viata. Ador picaturile ei pe parbrizul masinii, pe geamul camerei si ii urmaresc desenele alegorice pe care si le traseaza cu rabdare ca intr-un spectacol. Atunci cand bate furioasa, ma intreb daca nu cumva te cauta pe tine, caci cu mine e deja obisnuita. Macar ca ea, ploaia, ma cauta, ma intreaba… ca-i pasa.

Cand cade linistita, ii povestesc de noi… un monolog al nostru, un monolog in doi, ca stie sa asculte. Ii povestesc de zilele in care te tin de mana, sau iti mai dau din seva dragostei din mine… e drept… cate putin, picatura cu picatura, asa ca ea. Ii spun ca nu mai inteleg cand imi vorbesti bland, asa cum mi-as fi dorit. Ca … hmm… dar nu… nu si cu mine.

Cand cade linistita, imi povesteste de tine, plecata in lume. Te privise din nori cand te plimbai printre ei, te privise pe strada cand te plimbai pe strazile orasului, pe furis, din dosul unui colt de nor printre raze. Te privise noaptea, speriata, dupa cate un fulger, caci nu dorise furtuna sa iti mature orasul, ci doar ca o liniste sa curga in sufletul tau.

Iar atunci cand pleaca, intotdeauna imi surade cu un curcubeu. Mi-l lasa sa nu uit ca o sa mai vina. Iar… si iar… si iar.

Nu mai stiu… daca toate au un rost in lume, daca e vara sau daca e toamna tarzie, daca soarele straluceste sau se ascunde dupa nori, daca ploua pentru mine, sau pentru tine. Dar stiu ca in sufletul meu ramane primavara…. Pentru tine.”

Lasă un răspuns

