Simplu

Poate ca e un raspuns la toate, sau poate, nu ar fi nimic de raspuns, poate ca s-au iscat doar valuri ecou in noi care s-au spart de stancile realitatii… inca o data. Chiar daca mintea vede ce vad ochii, nu se intampla decat ceea ce este lasat sa se intample.

Probabil ca e scris in codul nostru genetic sa facem lucrurile cat mai complicate si, pe cat se poate, cat mai imposibile… si iti trebuie mult curaj pentru a lasa sa se intample ceea ce iti sopteste inima. In viata, un gest frumos il rasplatesti cu un alt gest frumos, pentru ca asa iti sopteste ea. Daruiesti tandrete si caldura pentru ca sa primesti tandrete si caldura, daruiesti dragoste si liniste pentru ca si tu sa ai dragoste si liniste la schimb, daruiesti atentie, sprijin si incurajare in acele momente cand e nevoie, pentru ca tu, la randul tau, ai asemenea momente iar raspunsul trebuie sa fie asemanator… Simplu… Nu?. Sau e prea complicat… poate altcineva, nu tu!.

Esti o minune pentru ca vreau sa cred in minuni… si la randul meu, sunt o minune pentru ca crezi ca sunt acel ceva ce iti schimba viata. Iar schimbarea trebuie sa insemne intotdeauna in mai bine si nu intr-un motiv pentru mai rau. Iar daca devii hrana, sete, aer… nu joci alte jocuri care s-ar putea sa nasca desert si amaraciune. Caci atunci si asteptarea devine desert si amaraciune…
castel
” Acum nu mai construiesc castele, pentru ca orice as face, vantul le-ar spulbera iar valurile le-ar sterge, iar locul unde ar fi fost ele nu s-ar mai cunoaste.

Aveam nevoie de tine… Am fost si suntem doua pamanturi roditoare, care, printr-o minune de a fi s-au intalnit. Iar acolo, la contactul dintre ele s-a nascut o flacara ce a transformat o parte de noi in cenusa. Daca am fi amestecat cenusa cu lutul nostru si cu marea am fi avut acel liant care ar fi unit bobul de nisip de bobul de nisip iar castelul ar fi avut ziduri puternice pe care vantul nu le-ar fi doborat iar marea nu le-ar fi spart. Iar in dosul lor am fi stat amandoi in siguranta.

Ti-am lasat marea cu pestii, cu rechinii, cu stelutele de mare… ti-am lasat marea cu corabii, cu valuri, cu toate furtunile si in ea, toate comorile ei… Iar deasupra, am lasat bolta toata cu stele… iar pentru mine am pastrat abisul si acest tarm de mare de la capatul pamantului. Iar daca in visul tau ai sa mai ratacesti cumva pe langa toate ale mele, imi las inima sa arda ca o flacara aprinsa sa-ti lumineze departarile albaste si sa nu ratacesti locul in care ai simtit ca esti intotdeauna acasa. Sau poate sa recunosti locul pe care ai vrea sa-l ocolesti si sa nu mai ajungi vreotdata.

Nu ai motive sa crezi, dar tu esti marea mea iar eu sunt tarmul tau umplut de liniste si vise, chiar daca intre noi a mai ramas tipatul de pescarusi ce ne acopera de viata… Stii ?. Acea tacere plina de cuvinte… .”

Am facut rau? am facut bine?. Dar mi-am ascultat inima… .

  1. Brâncuși spunea că simplitatea este o complexitate rezolvată. Și, eu unul, îi dau dreptate. Putem aduce un lucru la statutul de „simplu” doar dacă avem abilitatea de a rezolva ceea ce este complicat în jur.

    • Ma gandesc la faptul ca atunci cand am ceva complex in fata mea… incerc sa gasesc un model repetitiv sau un sir de modele prinse intr-un algoritm, dupa care sa pot construi acea complexitate. Avea dreptate. Dar nu toate lucrurile complexe pot fi aduse la simplu. In schimb, daca ai reusit sa ajungi la lucruri simple, poti oricand sa le incurci si sa le complici incat sa nu mai stii ce e in fata ta.

    • Spunea o persoana draga mie ca suntem filtre pentru ceilalti asa cum si ei sunt filtre pentru noi. Si ca sa intelegi ce vreau sa spun… de cele mai multe ori ne regasim in scrisul celorlalti, pentru ca am facut sau am gresit si acea parte din noi reactioneaza… poate sa fie vina, poate sa fie emotie, poate sa fie mandrie (nu cea prosteasca).

  2. Starea sufletească nu poate fi decât complexă. Nu putem s-o reducem la simplitate, dar putem s-o modelăm în funcție de voința și trăirile noastre și ale celor din jurul nostru. O zi senină!


Lasă un răspuns

